Artukuł sponsorowanyMateriał partnera17.01.2023 (22:54)

Content marketing - poznaj trendy na 2023 rok!

Konkurencja nie śpi! Dlatego strategia marketingowa Twojej marki na najbliższy rok powinna być opracowana z uwzględnieniem najnowszych trendów. Content to jeden z głównych filarów marketingu internetowego. Zobacz, na co zwrócić szczególną uwagę przy wdrażaniu działań z tego zakresu w 2023 roku.
contentmarketing

Marketing treści vs algorytmy Google w 2023 r.

Mówiąc o content marketingu, nie sposób zignorować zasady SEO. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek to wyzwanie każdego copywritera. Jednak z każdym rokiem preferencje i wymogi algorytmów ulegają modyfikacji. Jak będzie w 2023 roku?

Przede wszystkim musisz pamiętać o tym, że roboty Google stają się coraz inteligentniejsze. Co to oznacza w praktyce? Aktualnie algorytmy kładą duży nacisk na to, jakich treści oczekują realni użytkownicy. W związku z tym roboty pozytywnie oceniają teksty merytoryczne, łatwe w odbiorze i napisane poprawnym językiem. Można więc powiedzieć, że aktualnie największym wyzwaniem w kontekście SEO jest tworzenie treści o bardzo wysokiej jakości.
Zamiast upychać nadmierną ilość fraz kluczowych w tekście, spróbuj uchwycić temat w sposób ekspercki i zrozumiały dla odbiorcy. Oczywiście słowa kluczowe w dalszy ciągu odgrywają ważną rolę, jednak zamiast krótkich, powtarzalnych fraz postaw na te "z długim ogonem". Frazy long-tail składają się z minimum trzech słów i precyzyjnie wskazują pożądane przez odbiorcę cechy produktu. Pełnią ważną funkcję informacyjną, a wprawiony copywriter wplecie je w tekst w sposób bardzo naturalny, co przełoży się wysoką jakość publikacji.

Sztuczna inteligencja w content marketingu

To gorący temat, o którym sporo mówiło się już w poprzednim roku. Czym jest AI? To skrót określający sztuczną inteligencję, która zaczyna odgrywać coraz większą rolę w kontekście content marketingu. Niektórzy specjaliście snują wręcz fatalistyczne wizje, w których zawód copywritera, a nawet grafika zostaje całkowicie wyparty przez AI. Jak jest w rzeczywistości?

Na chwilę obecna sztuczna inteligencja nie jest w stanie tworzyć skomplikowanych, wielowymiarowych tekstów i wyciągać własnych, logicznych wniosków. Wszystko, co oferuje AI, jest mniejszą lub większą parafrazą treści znajdujących się w internecie. To narzędzie sprawdzi się więc przy tworzeniu prostych opisów produktowych czy krótkich wpisów blogowych o powszechnej i nieskomplikowanej tematyce. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w 2023 r. z pewnością wzrośnie w stosunku do poprzednich lat. To ciekawy i innowacyjny trend, jednak jego możliwości są na chwilę obecną mocno ograniczone. AI zdecydowanie ułatwi i przyspieszy pracę nad prostymi, ale żmudnymi projektami.

Artykuły, poradniki i opisy - jakość ponad ilość!

Badania przeprowadzone przez Content Marketing Institute na reprezentatywnej grupie marketerów wykazały, że wysoka jakość treści to najlepszy sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji. Taka odpowiedź padała częściej niż wzmożona promocja czy produkowanie jak największej ilości tekstów. Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że w 2023 roku należy stawiać na artykuły eksperckie, wnikliwe poradniki i angażujące teksty blogowe.

Jak zapewnić najwyższą jakość działań z zakresu content marketingu? Możesz to zrobić, decydując się na współpracę z profesjonalną agencją contentową. W Kohai stworzymy dla Twojej marki harmonogram publikacji, wytypujemy odpowiednie zagadnienia i ubierzemy je w merytoryczną, ciekawą treść! Dobrych artykułów blogowych w 2023 roku nie stworzy za Ciebie sztuczna inteligencja, tego możesz być pewien.

Copywriting w 2023 r. - na co kłaść nacisk?

Treści tworzone w ramach content marketingu w bieżącym roku powinny być:

• przekrojowe, wysokojakościowe i napisane językiem przyjaznym dla odbiorcy;
• oryginalne i nie chodzi tu jedynie o brak plagiatu, teksty w 2023 r. muszą zawierać pewną wartość dodaną względem istniejących treści o zbliżonej tematyce;
• zgodne z komunikacją, w której pojawiają się nowe formy językowe (np. feminatywy, wyrażenia potoczne wchodzące do języka powszechnego);
• tworzone w ścisłej współpracy ze specjalistami, którzy mają wiedzę ekspercką z zakresu działalności danej marki.